NOAB Keurmerk

NOAB, de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen, is dé branchevereniging voor kantoren in de administratieve en fiscale dienstverlening die zich richten op MKB-ondernemers. NOAB behartigt de belangen van haar leden bij overheidsinstanties en bijvoorbeeld banken. Daarnaast maakt NOAB interne en externe afspraken die de branche ten goede komen, duidelijke richtlijnen scheppen en een onderscheidend vermogen bieden aan haar leden.

Voor ondernemers en overheid is NOAB een kwaliteitskeurmerk. Een administratie- of belastingadvieskantoor mag pas lid worden als het aan een streng pakket van eisen voldoet. Een kantoor met een NOAB-logo garandeert daarom kwaliteit, actuele kennis van zaken en laagdrempeligheid.

 

5 redenen om een NOAB-kantoor in te schakelen

1. Kwaliteit van de dienstverlening en advies
Een NOAB-kantoor vindt kwaliteit belangrijk. De reglementen van NOAB waarborgen dat alle kantoren die aangesloten zijn bij de NOAB alleen hun lidmaatschap kunnen continueren, wanneer zij hun kwaliteit en vakkennis bijhouden. Ieder kantoor wordt periodiek onderworpen aan een herkwalificatie.

2. Up-to-date kennis van zaken
Een NOAB-kantoor is verplicht om op de hoogte te blijven van nieuwe en veranderende wet- en regelgeving, door permanent opleidingen te volgen. Hierdoor is het advies van een NOAB-kantoor altijd actueel.

3. Laagdrempelig en oplossingsgericht
Een NOAB-kantoor kent de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf, is zelf ondernemer en spreekt de taal van de klanten. Vakkundigheid is gekoppeld aan ondernemerszin en dat betekent dat klanten geen hoge drempels hoeven te nemen en dat er binnen een NOAB-kantoor geen van negen-tot-vijf-cultuur bestaat. Een NOAB-kantoor werkt oplossingsgericht. Dit houdt niet in dat een NOAB-kantoor altijd voor alles een pasklare oplossing heeft. In voorkomende gevallen kunnen de NOAB-kantoren een beroep doen op specialisten. In de NOAB Adviesgroep werken fiscalisten, accountants, advocaten en arbeisdeskundigen.

4. Garantie
De NOAB beroepscode zorgt ervoor dat etisch handelen bij de leden hoog in het vaandel staat. NOAB-leden verlenen hun diensten conform de NOAB-voorwaarden (leverings- en uitvoeringsvoorwaarden). Bij problemen kan een beroep gedaan worden op gratis conflictbemiddeling of het onafhanelike Tuchtcollege. Daarnaast heeft elk NOAB-kantoor verplicht een beroepsaansprakelijkheidsverzekering zodat de client schadeloos gesteld kan worden indien de fout verwijtbaar is.

5. Klaar voor de toekomst
NOAB werkt nauw samen met de overheid en andere instanties aan nieuwe manieren van werken en nieuwe standaarden. NOAB-kantoren zijn daardoor klaar voor de toekomst.